Usein kysytyt kysymykset

Tältä sivulta löydät vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykset ovat järjestetty niin, että ensimmäiset kysymykset liittyvät lainan hakemiseen ja lopussa kysymykset liittyvät laskutukseen.

 

Lainan hakeminen

 

Voinko minä saada lainaa?



Voit saada lainaa, mikäli olet  21-vuotias Suomessa vakituisesti asuva oikeustoimikelpoinen henkilö, jolla on säännölliset tulot. Maksuhäiriömerkintä estää luoton myöntämisen. Lopullisen päätöksen saat täyttämällä hakemuksen.



Miten haen lainaa?



Helppoon ja turvalliseen lainahakemukseen teidän tulee täyttää perustietonne lisäksi tulotietonne. Vastuullisena luotonantajana tarkastamme luottotiedot, sekä varmistamme hakijan maksukyvyn. Mikäli teillä on kysyttävää lainahakemukseen liittyen, voitte kääntyä asiakaspalvelumme puoleen. Puh. 010 3255 791 (8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min). Asiakaspalvelun aukioloaikoina voit käyttää myös kätevää chat-palvelua. Asiakaspalvelun ollessa kiinni, voitte lähettää meillä kysymykset sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@topfinance.fi. Siirry lainahakemukseen.


Voinko käyttää lainahakemuksessani samaa tiliä kuin puolisoni?



Käyttämäsi tili tulee olla henkilökohtainen, joten et voi käyttää samaa tiliä kuin puolisosi.



Miksi lainahakemukseni hylättiin?



Päätös perustuu luotonantajan tekemään kokonaisarvioon, mutta usein syy on jokin seuraavista:

 

-voimassa oleva luottohäiriömerkintä
-puutteelliset hakemustiedot lainahakemuksen yhteydessä
-aiemmat maksuvaikeudet

Luotonantajalla on oikeus tehdä oma riskiarvio ja harkintansa mukaan olla myöntämättä lainaa.
 

Tarvitsenko vakuuksia lainaa vastaan?
 

Et tarvitse vakuuksia.
 

Lainahakemukseni on alustavasti hyväksytty, koska saan lopullisen lainapäätöksen?


Lainakäsittelijämme käsittelevät hakemukset niiden saapumisjärjestyksessä. Saatamme myös pyytää teiltä tulotietoja lainahakemuksen liitteeksi. Käsittelyaika nopeutuu, mikäli lähetät liitteet meille heti hakemuksen tehtyäsi. Lähetä liite sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@topfinance.fi.

 

Milloin rahat siirtyvät tililleni?


S-pankin, Handelsbankenin ja Ålandsbankenin tileille rahat siirtyvät yhden pankkipäivän kuluessa. Muiden pankkien tilisiirron viive on noin 15 minuuttia asiakaspalvelun aukioloaikoina.

 

Voinko peruuttaa lainahakemukseni?


Voit peruuttaa lainahakemuksen 14 vuorokauden kuluessa lainahakemuksen hyväksymisestä. Mikäli haluat peruuttaa lainahakemuksen, lähetä asiakaspalveluumme peruutuspyyntö sähköpostilla asiakaspalvelu@topfinance.fi.

 

Laskutus

 

En ole saanut laskua / Olen kadottanut laskuni, mitä tehdä?
 

Lasku lähetetään aina 14 vuorokautta ennen eräpäivää. Mikäli et ole saanut laskua, ole pikaisesti yhteydessä Arvato Financen laskutukseen osoitteessa viikinkilaina.fi@arvato.com tai puhelimitse 020 722 9462.

 

Mitä teen, jos minulla on kysyttävää laskustani tai minulla on maksuvaikeuksia?
 

Laskutusasioissa ota yhteyttä Arvato Financeen viikinkilaina.fi@arvato.com tai puhelimitse puh 020 722 7462.
Arvato Financen asiakaspalvelu on avoinna Ma-Pe klo 9-17.

 

Miten saan lainakiellon palveluunne?

 

Lainakiellosta tulee ilmoittaa meille kirjallisesti joko sähköpostilla tai postitse. Vapaamuotoiseen ilmoitukseen tulee ilmoittaa myös tieto, jonka avulla voimme tunnistaa teidät (esimerkiksi syntymäaika ja osoite tai lainanumero). Asiakaspalvelustamme saat lisätietoa lainakieltoon liittyvissä kysymyksissä osoitteessa asiakaspalvelu@topfinance.fi tai puhelimitse 010 3255 791.